Wat is ZilverWerkt?

Ons verhaal

Jaar '2007' in donkerblauw, omringd door een cirkel van stippen die een stralend effect creëren.

KlusHeeren zette gepensioneerde vakmannen in voor het uitvoeren van klusjes bij particulieren. In 2017 is de aandacht verschoven naar zakelijke klanten. Tot de dag van vandaag hebben onze KlusHeeren naar volle tevredenheid allerhande klussen uitgevoerd.

Oprichting KlusHeeren

Jaar '2007' in donkerblauw, omringd door een cirkel van stippen die een stralend effect creëren.

Uitbreiding met ZilverWerkt

In 2021 is daar een nieuw label bijgekomen: ZilverWerkt. Hiermee wordt de behoefte aan gepensioneerden ingevuld voor banen in sectoren als gastvrijheid en klantcontact. Dergelijke branches passen goed bij de behoeftes van de doelgroep: parttime kunnen werken en veel sociale contacten.

Jaar '2007' in donkerblauw, omringd door een cirkel van stippen die een stralend effect creëren.

Verder als ZilverWerkt

Wij willen doorwerken normaliseren. KlusHeeren en ZilverWerkt gaan daarom samen verder onder de naam ZilverWerkt, met een nieuwe visuele identiteit die hierbij past. Zo hopen we meer branches te kunnen bedienen en meer gepensioneerden te helpen werk te vinden.

Lachende, seniore man met grijs en in witte werkkleding schildert een deurpost.

Onze visie

Wij geloven in een samenleving waarin doorwerken normaal is. ZilverWerkt ziet het pensioen als een fase waarin werk een onderdeel kan zijn van het leven, maar wel op een manier die aansluit bij de wensen en behoeften van gepensioneerden. ZilverWerkt levert een bijdrage aan een gelukkig en mentaal en fysiek gezond leven van gepensioneerde doorwerkers.

Drie mannen en een vrouw in jasje en spijkerbroek staan lachend naast elkaar voor een witte muur.

Onze missie

ZilverWerkt verbindt bedrijven en doorwerkers op een persoonlijke, flexibele en efficiënte wijze. Daarnaast zijn wij kennispartner voor werkgevers die zich willen verbinden aan doorwerkers. Dankzij de kennis en ervaring die we in de afgelopen twintig jaar hebben opgebouwd, kennen wij als geen ander de wensen en behoeften van deze doelgroep.

Het is onze missie om doorwerken te normaliseren. Dat doen we door:

  • Organisaties toegang te geven tot de arbeidsmarkt voor gepensioneerden.

  • Organisaties te adviseren over de behoeften van doorwerkers en dit te vertalen naar beleid.

  • Doorwerkers actief te koppelen aan een leuke werkplek.

  • Een gemeenschap te vormen van doorwerkers die elkaar, ons en onze opdrachtgevers verbinden en inspireren.

Doorwerken in cijfers

Het getal 236.000 in rood lettertype staat in een cirkel van rode stippen.

Op dit moment werken circa 236.000 mensen die de pensioengerechtigde leeftijd reeds gepasseerd zijn.

Het getal 300.000 in rood lettertype staat in een cirkel van rode stippen.

Jaarlijks gaan er in Nederland 300.000 mensen met pensioen.

73% in rood lettertype staat in een cirkel van rode stippen.

Van de huidige groep 55-65-jarigen geeft 73% aan misschien wel door te willen werken na pensionering.*

25% in rood lettertype staat in een cirkel van rode stippen.

In 2040 zal bijna een kwart van de bevolking met pensioen zijn.

Bron: onderzoek ABN AMRO 2024

Ons team

Een groep van elf lachende mannen en vrouwen in quasi formele kleding.

Van links naar rechts: Ariane Christophe, Janneke de Ruiter, Gert Buist, Mark van der Stok, Karen Andersson, Maaike de Lang, Chantall Olthoff, Wouter Adamse, Hans Bosma, Bianca Biesheuvel, Jessica Hansen.