Interview met Gert Buist in Ziptone

Gepensioneerden in klantcontact- onbenut potentieel

Vacatures in de klantenservice zijn lastig te vullen, maar een vitale oplossing wordt vaak over het hoofd gezien: senioren. Zoals Gert Buist in een interview met Ziptone uitlegt, is deze doelgroep perfect geschikt voor klantcontact dankzij hun communicatieve vaardigheden, levenservaring, en wens om parttime te werken. Het werk biedt bovendien veel sociaal contact en flexibiliteit, precies wat gepensioneerden zoeken.

Veel senioren willen na hun pensioen nog werken, maar lopen tegen vooroordelen en praktische obstakels aan. Ze worden vaak genegeerd door recruiters omdat ze ‘te oud’ of ‘overgekwalificeerd’ zouden zijn. Dit is een gemiste kans, want naast hun ervaring en stabiliteit vragen senioren ook om flexibiliteit – een eigenschap die werkgevers vaak al bieden aan jongere generaties zoals Gen Z. Voor senioren betekent werken vooral een sociale en zinvolle invulling van hun tijd, zonder de druk van een fulltime baan.

Daarnaast is het financieel en juridisch aantrekkelijk om gepensioneerden in te zetten. Door speciale doorwerkregelingen zijn de kosten lager en zijn de risico’s beperkt. Senioren willen niet meer de carrièreladder beklimmen, maar bijdragen met hun ervaring en aan het eind van de dag de deur achter zich dichttrekken.

Met honderdduizenden mensen die de komende jaren met pensioen gaan, laat ZilverWerkt zien hoe deze doelgroep een oplossing kan bieden voor hardnekkige personeelstekorten. Het is tijd dat bedrijven verder kijken dan traditionele HR-strategieën en het potentieel van senioren gaan benutten. De voordelen spreken voor zich: meer stabiliteit, lagere kosten en een geweldige toevoeging aan het team.

📖 Lees meer over dit onderwerp in het volledige interview met Gert Buist.

Vorige
Vorige

Rust, ervaring en enthousiasme: de meerwaarde van Zilverwerker Aart bij Topgeschenken

Volgende
Volgende

ZilverWerkt lanceert Senior Intelligence